Čini li nas tjelovježba pametnijima? - Biram Zdravlje
Biram Zdravlje logo

Čini li nas tjelovježba pametnijima?

shadow illustration

Ako ste gledali crtić Wall-E, sjećat ćete se debelih ljudi u pomičnim foteljama koji ne moraju niti pružiti ruku kako bi popili vode – već imaju slamčice koje im se pružaju do usta. Kašlju, potpuno su atrofirali i pasivni su. To je možda naučna fantastika, ali sve više liči na našu ne tako daleku budućnost.

Hranu i odjeću sve češće naručujemo na kućnu adresu, informacije tražimo na Internetu, a ne u knjižnicama, mobiteli su uvijek uz nas – ne moramo se niti prošetati do kućnog telefona koji beskorisno “sjedi” na kućištu.

Što seks, čokolada i tjelovježba imaju zajedničko?

Imate kockicu čokolade u ustima, lagano se otapa u vašem grlu… Sretni ste! Sama pomisao na seks čini vas sretnima? Dok jedete čokoladu ili se seksate, izlučuje se endorfin – hormon sreće. Taj isti hormon izlučuje se dok vježbate! Vježbanje vas može usrećiti poput slušanja koncerta omiljenog benda u VIP loži.

Jedna od boljih ovisnosti koju možete imati je ovisnost o tjelovježbi.

shadow illustration

Vježbanje nas pokreće više nego što mislite

1. Vježbanje povećava proizvodnju moždanih stanica koje vas čine pametnijima!

U prijevodu, brže učite, bolje pamtite i produktivniji ste!

2. Vježbanjem umanjujemo stres

Vježbom “stežete” tijelo, ali opuštate sve ostalo – negativne misli i osjećaj stresa.

3. Vježbate li – spavati ćete kao beba

4. Vježbanje povećava kreativnu energiju

Otvorili su se novi “prozorčići”, upalile su se nove “lampice” i sinule su vam nove ideje! Doslovno ste pokrenuli sve moždane vijuge. Više kisika i krvi vam je došlo u mozak.

Tjelovježba ne poznaje dob!

Nikad nije ni prerano ni prekasno za početi!
Dokazano je da su djeca koja se bave se nekom vrstom sporta ili tjelovježbe inteligentnija, smirenija i nemaju problema s pamćenjem.

Nikad nije kasno za vježbanje jer čak i da se počne u sedamdesetoj, smanjuje se mogućnost poremećaja srčanog ritma! Samo 25 minuta hoda svakog dana može prepoloviti rizik za srčani udar kod starijih.

Koje su to magične vježbe?

Sve vježbe su magične! Meditacija, jogging ili vaša bilo koja najdraža aktivnost podiže imunitet. Pravilno disanje smiruje i opušta – dovodite dovoljno kisika u mozak.
Šetajte, plešite, igrajte nogomet, odbojku…! Slušajte svoje tijelo i radite što vam ono dopušta!